En öl och en burgare efter jobbet

Idag kom syrran och hälsade på min arbetsplats. När jag hade stämplat ut gick min syster och jag till Maskot. Där drack vi öl och åt hamburgare. Sen gick vi och köpte en födelsedags present till vår mamma.

Suedeheads
Suedeheaden från början av 70-talet var en förgrening till skinheadsrörelsen. De hade längre hår än skinheadsen. Tjejerna hade något längre här ån killarna. Klädstilen var elegant. De hade crombierock, fårskinnsrock, Sta-Pressbyxor, kostym, skjortor både enfärgade och rutiga och färgade strumpor såsom röda och blå. De hade skor som broogues, loafers och basketweave. 
De flesta var arbetarklass men  vissa  var tjänstemän. 
Musik de lyssnade och dansade till var reggae, Tamla Motown och annan soul. Vissa suedeheads lyssnade på brittisk glamrock med band som The Sweet, Slade och Mott The Hoople.
Några suedehead favoriter:
Love I Can Feel - John Holt
Remember That Sunday - Alton Ellis
Cherry Oh Baby - Eric Donaldson
Rivers Of Babylon - Melonians
Trench Town Rock - Bob Marley And The Wailers
Cool Operator - Delroy Wilson
I Am What I Am - Greyhound
Reggae From The Ghtto - John Holt
Weather Repport - The Tennors  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0