Laurel Aiken efter arbetet

Efter arbetet lyssnade jag på Laurel Aiken. En av mina favoritlåtar med honom är Sally Brown.
Mittfältarna Bernard Parker Sydafrika och Felix Obada Nigeria har provtränat för Malmö FF. Dessvärre har det gått riktigt dåligt för Malmö FF i år. Jag följt Malmö FF sedan 1985. Det är mitt lag när det gäller svensk herr fotboll.
Nästa år tycker jag att Umeå IK ska ha gula borta ställ. Det är inget fel på dom vita men vissa år tycker jag de kan ha gula i stället. Gult är en av Umeå IK:s färger.

Invictus Records
I början av 1967 lämnade kompisöterna och producenterna Eddie och Brian Holland och Lomont Dozier Motown Records, Mer kända som Holland-Dozier-Holland. För att få bättre kontroll och större belöningar skapade de1968 Hot Vax Records och året efter Invictus Records. På grund av avtalsmässiga skäl fick inte namnen Holland-Dozier-Holland inte användas förrän 1970 (utsläpp krediteras Dunbar och Wayne). Den stora stjärna på Invictus Records var Freda Payne med låtar som: Band Of Gold och Deeper And Deeper. Den stora gruppen var Chairmen of The Board med låtar som: Give Me Just A Little More Time och Patches. Andra artister och grupper på bolaget var: Elose Laws (Love Factory), The Honey Cone (One Monkey Don´t Stop No Show).Flaming Ember och Laura Lee. Även Holland-Dozier-Holland gjorde inspelningar.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0