Skiv inköp

Jag börjar dagens inlägg med att svara på en fråga från en av den här bloggens läsare. Det att jag inte skrev något om Sveriges VM-kval match bero dels på att jag ansåg mig inte ha något att kommentera och dels att jag inte såg matchen. Men här kommer en liten kommentar. Vad jag har läst spelade Sverige bra. Synd att vi inte vann, men vi fick med oss en poäng i alla fall.
Idag på lunchen var jag på Malmö Skivhandel. Där köpte jag Liberator, Ring The Alarm. Liberator är tillbaka med en ny skiva med fem spår. Bästa spåret är Ring The Alarm. Såg dom live i Köpenhamn den 29 augusti. Jag köpte även Niney & Friends, Blood & Fire, dubbel CD.
Elin Landström från Umeå IK:s utvecklingslag gjorde debut i A-laget i lördagens Wmen Cup match.

Veckans skiva

Titel: Songs The Lord Taught Us
Grupp: The Cramps: Lux Interior sång, Posion Ivy gitarr, Bryan Gregory gitarr och Nick Knox trummor
Producent: Alex Chilton
Släpptes: 1 april 1980
Den här skivan är en av rock historiens bästa plattor. The Cramps är en av mina favorit rockgrupper. Jag såg dom på KB i Malmö den 12 augusti  2006. Det är den bästa konsert jag har varit på. Den här skivan är bra rätt igenom. De rocka på med sin Rocka-Billy och garagerock. Mina favorit spår är: Rock On The Moon, helt underbara Sunglasses After Dark, The Mad Daddy och Johnnny Burnette & Rock 'n' Roll Trios Tear It Up.

Kommentarer
Postat av: IL

Mitt i prick, visst är The Cramps debut-LP en av historiens bästa rockplattor! Och konserten på KB i Malmö 2006 visade att gruppen fortfarande håller världsklass. Det torde väl snart vara dags för en ny CD. Apropå rockabilly så var det Charlie Feathers (bodde i Memphis, spelade bl.a. in för Sun på 50-talet, lär ha varit med och komponerat Elvis singel "I forgot ro remember to forget") som skrev låten "Can't hardly stand it", som The Cramps gjorde en makalös version av. Kolla in Charlie Feathers samlingsalbum, bl.a. de nyligen utkomna tre volymerna på bolaget Norton. Rockabilly men också country och blues, intensiv sångare, kanon!

2008-10-14 @ 12:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0