Vinst mot Bolton

Det var en mycket bra uppsättning av Jesus Christ Superstar, som jag såg igår.
Idag har mamma, syrran och jag varit på IKEA. Där köpte jag bl a en grön och vit matta till mitt sovrum och höga snyggga glas.
Senare idag var jag och såg matchen Arsenal-Bolton på Sir Tobys. Arsenal vann med 1-0. Målskytt Niclas Bendtner. Arsenal hade ca 70 % bollinhav, men skapade få målchanser. Bästa chansen var ett stolpskott. I 39:e minuten blev Boltons Johan Elmander skadad. Jag såg matchen tillsammans med andra Arsenalsupportrar.

Sam Cooke
Sam Cooke är en av de bästa soulsångarna genom tiderna. Han föddes den 22 januari 1931 i Clarksdale, Mississippi. Han hade sju syskon och hans far var baptistpastor. Cooke och flera av hans syskon var med i gruppen The Singing Children. De uppträde i olika kyrkor. Senare ingick han i gruppen The Highway QCs. 1950 blev han medlem i en av de största gospelgrupperna på den tiden. Gruppen hette The Soul Sirrers. 1956 gjorde han en provinspelning under namnet Dale Cook. för att inte väcka för stor uppmärksamhet. Hans stora genombrott kom 1957 med singeln You Send Me då under Sam Cooke. Den gick direkt upp till förstaplatsen på den amerikanska Bilboardlistan. En lång rad hits följde som: Wonderful World, Only Sixteen och Twistin The Night Away. Låten A Change Is Gonna Come var betydande för den amerikanska medborgarrättsrörelsen. I början av 60-talet skrev han kontrakt med skivbolaget RCA. Där blev han bäst säljande artisten näst efter Elvis Presley. Sam Cooke var en av de första afroamerikanska artisterna  som startade eget skivbolag. Den 11 december 1964 sköts han till döds av förståndarinnan på Hacienda Motel. Hon påstod att han angrepp henne. 1986 valdes Sam Cooke in i The Rock and Roll Hall of Fame.
En bra samlingsskiva:
Sam Cooke, Hits! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

sv: va roligt att du gillar den! :)

2009-01-10 @ 23:42:38
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Svar; aaw, tack så jättemycket! ;* <3 lägg gärna till mig på bloglovin eller bland dina länkar om du har lust att följa :}

2009-01-11 @ 12:02:36
URL: http://llisabs.blogg.se/
Postat av: anna

vann arsenal igår alltså? jag fick för mig att de spelade lika. ikväll är det ju en grymt stor match:)

2009-01-11 @ 16:14:04
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

liverpool mötte stoke igår och spelade 0-0. så jäkla kasst. ikväll är det man united - chelsea. en riktig stormatch!

2009-01-11 @ 16:35:58
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag vill också se Jesus Christ Superstar men alla föreställningar med Ola Salo var slutsålda.

2009-01-11 @ 19:08:45
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0