Frukost hos syrran

Idag steg jag upp strax efter klockan halvåtta. Vid åttatiden gick jag till min syster. På vägen dit var jag inne på Ambrosia och handlade ett fransktbröd. Efter en god frukost hos syrran gick hon och jag in till stan. Där handlade jag en julklapp till henne. Jag träffade en kompis också. Efter besöket i stan åkte jag och min syster hem till våra föräldra. Där blev det fika. Efter fikan var mamma och jag och handlade mat och dryck inför julen. Mina föräldra bjöd mig på middag.
Nu ikväll har jag suttit vid datorn.

Derrick Morgan
En av mina favoritartister är Derrick Morgan. Han föddes den 27 mars 1940, Mocho, Clarendon Parish på Jamaica. 1959 gick han in i Duke Reids inspelningsstudio (skivbolaget Ilse Treasure). Tidiga låtar med honom är: Fat Man, Forward March, Be Still, Blazing Fire samt duetterna med Millicent "Patsy" Todd, Housewives Choice, Feels So Fine och Are You Going To Merry Me. Med låten Housewives Choice började den legendariska rivaliten mellan Morgan och Prince Buster(också en av mina favoriter)som anklagade honom att själa hans idéer. Anhängare till de båda artisterna dradbbade samman. Slutligen fick regeringen iscensätta en fotografering som skildra de båda artisterna som"vänner". Den rivalitet kan mycket väl har varit ett knep för att öka intresset för skamusiken.
Några låtar från rock steadytiden (åren 1966-68) är: Tougher Than Tough (Rudie In Court), Do The Beng Beng och I Am The Ruler. Ett par låtar från den tidiga reggaen är: Seven Letters och Moon Hop.
En bra samlingsskiva är:
Derrick Morgan, Moon Hop, Best Of The Early Years 1960-69

Kommentarer
Postat av: ANGELICA

sv: haha okej :DD

tack för att du sa! men tror att det blir det rosa så ja :)

2008-12-20 @ 23:36:29
URL: http://angos.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

ja riktigt snygga :)

2008-12-21 @ 10:48:48
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: susan & tyra

god jul :D!

2008-12-21 @ 11:58:26
URL: http://tyrassusans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0