Ingen höjdar match men vinst

Idag har jag burit ner saker till mitt källaförråd och städat.
Ieftermiddags var jag på Sir Tobys och såg Arsenal mot Wigan Athietic. Det var ingen höjdar match. Arsenal vann rättvist med 1-0. Målet gjordes av Adebayor. Arsenal hade 2 stolpträffar. Jag såg matchen tillsammans med andra Arsenalsupportar.

Prince Buster
Prince Buster är en av mina favoritartister. Han föddes den 28 maj 1938 i Kingston, Jamaica. Hans riktiga namn är Cecil Bustamante Campell. I tonåren var han en skicklig amatör boxare. 1956 började han sjönga på nattklubbar. När skamusiken kom i början av 60-talet blev han en av de stora artisterna. På Världutställningen i New York 1964 reprenserade han den jamaicanska musiken tillsammans med Jimmy Cliff, Monty Morris, Millie Small och The Blues Busters. 1967 gick låten Al Capone upp på Topp 20 på de brittiska poplistorna. Som bäst kom den på 18:e plats. Samma år gjorde han en turné i Storbritanien. Skivan On Tour är från den turnén. Det är en av de bästa liveplattor som har gjorts.
Prince Buster bor nu i Mami, Florida, USA.
20 låtar
Madness
 Al Capone
 Cincinatti KId
 Earthquake
Judge Dread
Judge Dread Dance
Shaking Up Orange Street
Enjoy Yourself
Hard Man Fe Dead
Dance Cleopatra
One Step Beyond
Big Five
Texas Hold Up
Ten Commadments
Julie
Dog War
Pain In My Belly
Take It Easy
Too Hot
Ghost Dance
Wreck A Pum Pum
En bra samlingsskiva är:
Prince Buster Fabulous, Greatest Hits

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej! Är du sugen på en ny bloggdesign? Jag designar din blogg enligt DINA instruktioner för endast 100 kronor! Spana in min blogg under "beställa design?" så hittar du mer information, och vill du se exempel på bloggar jag designat kan du kika under "designkollektion" =) Ha en bra dag!

2008-12-07 @ 14:44:20
URL: http://liddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0