En annorlunda dag

Jag har fått eksem på mina händer och klåda på dom och på övriga kroppen. Jag också frossa från och till. På förmiddagen var jag på min vårdcentral. Där fick jag ett recept på salvor och tabletter. Jag tog ledigt resten av dagen. Ikväll har jag varit och hälsat på pappa. Mamma var på julfest med en av körerna som hon är med i. Pappa och jag åt en god köttfärssås som mamma hade gjort. Till den hade vi spagetti.
June Pedersen lämnar Umeå IK för spel i Piteå IF. Tråkigt att hon lämnar UIK men jag förstår henne. Hon fick alldeles för lite speltid den här säsongen. Synd att Umeå IK inte satsade mer på denna unga talang.
Arsenals Rosicky är borta till mars. Han har varit skad sen januari.
Arsenals Ladies slog Chelsea med 4-0 igår.

Veckans skiva
Titel: My Generation
Grupp: The Who
Medlemmar: Roger Dalrey sång, Pete Townshend gitarr, John Entwistle bas och Keith Moon trummor
Utgiven: 3 december 1965
Skivbolag: Brunswick Records
Längd: 36,15
Producent: Shel Talmy
Detta är The Whos debutplatta. Det är deras bästa skiva och dessutom mest energiska och rebelliska. Här finns hitsen MY Generation och The Kids Are Right. Dom låtarna är favoriter till mig. Andra favoriter till mig är: Out In The Street, The Good´s Gone, It´s Not True och A Legal Matter. De gör bra versioner på James Browns Please, Please, Please och blueslåten I`m A Man. Sammanfatttningsvis: en mycket bra platta.

Kommentarer
Postat av: STINA

sv: jag vet faktiskt inte riktigt vem som är min favorit. troligen paul, men har alltid gillat ringo. han verkar sjukt skön, men är inte den bästa sångaren dock.

2008-12-08 @ 23:52:44
URL: http://sundaysunday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0