Lax till middag

På lunchen köpte jag en julklapp till mamma. På vägen hem från arbetet köpte jag frimärken till julkorten.
Ikväll har jag lagat mat. Jag la två laxbitar på en liten plåt. Där la jag också skivad potatis. Jag hällde citronsaft på laxen och kryddade den med citronpeppa. Potatisen saltade jag och la smörklicka på. Det fick stå i ugnen på 225 grader i ca 40 minuter. Jag gjorde en sås till av majonäs, citronsaft och citronpeppa. Det smakade bra.

Veckans skiva
Titel: I Never Loved A Man The Way I Love You
Artiist: Aretha Franklin, sång och Piano
Utgiven: 10 mars 1967
Inspelad: Januari-Februari 1967
Bolag: Atlantic
Producent: Jerry Wexler
Längd: 32,51
Första spåret är den helt underbara Respept. På plattan finns också de fina soulballaderna I Never Loved A Man (The Way I Love You) och Do Right Woman - Do Right Man. Detta är en mycket bra platta med en av mina favoritsångerskor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0