Hemtex

Idag var mamma och jag på Hemtex på min lunchrast. När jag fyllde år fick jag ett presentkort av min syster till Hemtex. Jag köpte gardiner och ett överkast. När det var avklarat gick mamma och jag och åt varm rökt lax.
Ikväll har jag ringt till pappa.
På Fotbollsgalan i går fick fyra UIK-are priser. Andrée Jegletz årets tränare, Ulla-Karin Rönnlund årets målvakt, Marta årets anfallare och Frida Östberg fick Diamantbollen. Frida var verkligen värd den. Marta var inte med på galan. Hon var och spelade en välgörandehetsmatch i Fez, Marocko med bl a Ronaldo och Zienedine Zidanes. Jag såg inte på Fotbollsgalan.

Veckans skiva
Tilel: Setting Sons
Utgiven: Oktober 1979
Grupp: The Jam, Paul Weller gitarr och sång, Bruce Foxton bas och Rick Buckler trummor
The Jam var det bästa bandet under New Wave-perioden. De är ett av de största modsbanden. Det här är en mycket bra platta. Den väcker minnen när jag var mods. Mina favoritspår är: Girl On The Phone, Thick As Thieves, Saturdays Kids och The Eton Rifles.
 

Kommentarer
Postat av: Johan

Trevligt med en blogg med en som verkar ha snappat upp det fina i brittisk musik, är själv inne på lite mer skin. Dagens och hela veckans låt är Angelic Upstarts "England. Kan inte riktigt hålla med om dina sympatier för Arsenal då London´s lag alltid har varit Millwall, Hammarby på hemmaplan mvh Johan

2008-11-18 @ 21:28:09
Postat av: peter

storslam till umeå ik, och grattis.

2008-11-20 @ 20:35:34
Postat av: Lisa

Vill du få ett par extra hundra läsare? Dela med dig av ditt bästa raggningstips så kan du bli den som vi länkar genom vår blogg!!

2008-11-20 @ 20:43:33
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0