En kväll med Curtis Mayfield

Sitter nu vid min dator och lyssna på Curtis Mayfield skivan Curtis. Senare i kväll ska jag se filmen Movin On Up. Filmen innehåller musik med Curtis Mayfield både i tiden med The Impressions och solo samt intervjuver. Curtis Mayfield är en av mina favorit artister. Jag följande skivor: The Impressions Keep On Pushing/People Get Ready på en CD. Rod Stewart och Jeff Beck fick en hit med People Get Ready för så där 15 år seda. Solo: Curtis med underbara Move On Up, mästerverket Roots, Super Fly filmmusik till filmen med samma namn, Back To The World samt en samlingsskiva.
LdB FC Malmö vill värva Marta. Tror att det är mer troligt att hon kommer att spela i USA.

Kommentarer
Postat av: IL

Apropå soul, Marvin Gayes album, "What's going on" (1971), är inte heller så dumt. /IL

2008-10-09 @ 14:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0