Hemmabakade kakor och tvättdag

Jag tycker om måndagar. Jag ser det så här: man har en ny spännande vecka framför sig.
Till fikan på eftermiddagen bjöd två arbetskamrater på hembakade morotskakor. MUMS!
När jag skriver detta inlägg så har jag två tvättmaskiner pågång.
Det gömde jag att skriva igår. Jag såg Arsenalmatchen med andra Arsenalsupportra.

Orginal skinheads

På Sir Tobys pratade jag lite med två orginal skinheads. På 80-talet var jag mods och orginal skinheads.
De första skinheadsen  dök upp 1967. Detta år spiltrades modsrörelsen i två delar psykodylia/hippies och skinheads.
Dessa skinheads hade inget med nazismen och rasismen att göra. Till klädstilen ingick bl a kängor, skjorta, hängslen och jeans. Musik som de lyssnafe på var bl a reggae och Tamla Motown. Artisterna och grupperna var: Prince Buster, Demond Dekker, Clancy Eccles, Maytals, Pioneers och Upsetters m fl. Fotbollslagen de höll på var bl a West Ham, Chelsea och Tottenham. Fortsättning följer.  

Kommentarer
Postat av: IL

Arbetar heltid och "tycker om måndagar", det vittnar om en positiv syn på livet. Mycket positivt är också den här nystartade bloggens känsla för lite äldre, genuin och orättvist bortglömd musik. /IL

2008-10-09 @ 14:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0