Långpromenad

Nyårsfesten var mycket trevlig. Värdparet bjöd på mycket god mat och dryck. Vi hade en trevlig tävling också, där vi var uppdelade i två lag.
 Idag har jag tagit en promenad hem till mina föräldrar. Det tog en timma. Mina föräldrar bjöd mig på middag. Det blev revbensspjäll. Det var mycket gott.

Laurel Aitken
Laurel Aitken föddes den 22 april 1927 på Kuba i en bland av kubansk och jamaicansk härkomst. 1938 bosatte sig Aitken och hans familj sig i Sverige. En tid arbetade han för det jamaicanska turistfrämjandet. Hans arbetsuppgift var att sjunga Calypsolåtar för turister som anlände till Kingstons hamn. Hans första inspelningar kom i slutet av 50-talet. Aitken flyttade 1960 till London. Han var en av de första ska-artisterna. Han fick smeknamnen Godfather of ska och Boss Skinhead. Han hade fans bland västindierna, modsen, skinheadsen och andra ska-fans.Låtar som "Loch Ness Monster"och "Dracula, Prince Of Darkness" gjorde han under namnet King Horror. Laruel Aitken dog den 17 juli 2005.
Några låtar:
Boggie In My Bones
Nomore Whiskhy
It´s Too Late 
Little Sheila
Rudi Got Married
Sally Brown
Jesse James 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0